سرگرد محمد میرزابیگی به تشریح وضعیت حوادث و جادههای حوزه استحفاظی این فرماندهی پرداخت و افزود: تمامی راههای حوزه استحفاظی شهرستانهای کاشمر، کوهسرخ و بخشی از خلیلآباد نیز جزو حوزه استحفاظی این فرماندهی است.
وی با بیان اینکه در حوزه پلیسراه کاشمر فقط مسیر کاشمر به شادمهر و محور کاشمر به خلیلآباد جزو راه اصلی محسوب میشود، افزود: از مسیر کاشمر به شادمهر ۳۰ کیلومتر و ۱۵ کیلومتر به سمت خلیلآباد نیز تحت حوزه استحفاظی است.
فرمانده پلیسراه شهرستان کاشمر اذعان کرد: مسیر کاشمر به سمت نیشابور به طول ۹۵ کیلومتر و مسیر کاشمر به سمت فیضآباد به طول ۱۸ کیلومتر که جزو راههای فرعی محسوب میشود زیر نظر پلیسراه کاشمر قرار دارد و سایر راهها جزو راههای روستایی نیز محسوب میشود
وی با بیان اینکه حتی در راههای بزرگراهی و آزادراهها که تقریباً استاندارد هستند آمار حوادث منجر به فوت بالاست، افزود: علیرغم اینکه تنها مسیر استاندارد کل حوزه استحفاظی ما مسیر کاشمر به خلیلآباد است ولی حجم تصادفات در این محور بالا است.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: هرچند محور کاشمر به خلیلآباد خوب شده اما اگر نتوانستیم نتیجه مطلوب را بگیریم، چون همزمان با استاندارد کردن راه نتوانستیم افکار مردم را هم استاندارد کنیم.
وی با اظهار تأسف از اینکه شاهد تردد برخی خودروها با سرعت ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت در این محور هستیم، گفت: رفتارهای برخی رانندگان استاندارد نیست و این معضل تمامی کشور است..
وی با اشاره به اینکه پارسال از نظر حوادث منجر به فوت ۷ درصد و تصادفات منجر به جرح نیز ۱۸ درصد کاهش داشتیم، خاطرنشان کرد: در مجموع کل تصادفات فوتی و جرحی در حوزه استحفاظی پلیسراه کاشمر حدود ۱۷ درصد کاهش را نشان میدهد.
میرزابیگی آمار موجود را مطلوب و شایسته ندانست و گفت: هرچند در بحث خودرو و راه اشکالات عمدهای داریم و همچنان از استانداردهای راهها در منطقه بسیار دور هستیم ولی مشکل اصلی برخلاف آنچه در ذهن مردم میگذرد مربوط به مسائل دیگری است.
وی درد امروز جامعه را درد فرهنگی دانست و افزود: متأسفانه در حوزه ترافیک دچار فقر شدید فرهنگی هستیم، متأسفانه سیستم به گونهای طراحی شده که عملاً تا ۱۸ سالگی که شهروند برای گواهینامه اقدام میکند هیچ ارگان و نهادی مسئولیت فرهنگی فرد را بر عهده ندارد و این از اشکالات اصلی کشور است.
با بیان اینکه حتی در راههای بزرگراهی و آزادراهها که تقریباً استاندارد هستند آمار حوادث منجر به فوت بالاست، افزود: علیرغم اینکه تنها مسیر استاندارد کل حوزه استحفاظی ما مسیر کاشمر به خلیلآباد است ولی حجم تصادفات در این محور بالا است.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: هرچند محور کاشمر به خلیلآباد خوب شده اما اگر نتوانستیم نتیجه مطلوب را بگیریم، چون همزمان با استاندارد کردن راه نتوانستیم افکار مردم را هم استاندارد کنیم.
وی با اظهار تأسف از اینکه شاهد تردد برخی خودروها با سرعت ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت در این محور هستیم، گفت: رفتارهای برخی رانندگان استاندارد نیست و این معضل تمامی کشور است.