• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

فعالیت دلالان صنعت حمل و نقل گناباد را به مخاطره انداخته است

  • کد خبر : 2101
  • 16 شهریور 1400 - 11:59
فعالیت دلالان صنعت حمل و نقل گناباد را به مخاطره انداخته است
رییس انجمن صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل گناباد گفت: فعالیت دلالان موجب زیان و آسیب اقتصادی به صنعت حمل و نقل این شهرستان شده و این بخش را با تنگناها و مخاطرات جدی مواجه کرده است.

محمدعلی میر افزود: با وجود ظرفیتهای خوب ناوگان حمل و نقل بار در گناباد، دلالان بارهای معادن و سایر بخشهای این شهرستان را در اختیار رانندگان دیگر مناطق و شهرستانها قرار می‌دهند که این امر رانندگان گناباد را با تنگناهای بسیار روبرو کرده است.

وی ادامه داد: دلال‌ها فقط به دنبال صرفه اقتصادی خود هستند و بخش حمل و نقل گناباد با آنکه از نظر تعداد وسایل نقلیه سنگین قطب این بخش در استان خراسان رضوی به شمار می رود ولی به دلیل سوء استفاده واسطه ها با تنگناها و ضرر و زیان اقتصادی فراوان دست به گریبان شده است.

رییس انجمن صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل گناباد گفت: در بیشتر شهرستانها و مناطق، سامانه نوبت دهی جابه‌جایی بار فعال است و اولویت انتقال بار با رانندگان و وسایل نقلیه بومی می‌باشد ولی در این شهرستان این سامانه وجود ندارد و دلال بازی به یک دغدغه مهم تبدیل شده است.

وی افزود: مشکلات و نابسامانی های حمل و نقل بار ناشی از افزایش فعالیتهای دلال‌ها در این بخش طی سالهای گذشته به مسوولان ذیربط منعکس شده ولی نتیجه مطلوبی به دنبال نداشته است.

میر ادامه داد: تا زمانی که قوانین مدون و سازوکار جامع و برنامه و چشم اندازی برای حمایت از صنعت حمل و نقل وجود نداشته و تعریف نشود، دلالها همچنان در این بخش جولان می دهند.

وی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل به نوعی مکمل سایر بخشها است و مشکلات این بخش سایر بخشها و صنوف، تولید و صنعت و معدن را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد گفت: افزایش کرایه حمل و نقل در افزایش نرخ سایر کالاها نقش بسیار دارد و نیازمند نظارت و ساماندهی بیشتر از سوی مسوولان مربوطه است.

رییس انجمن صنفی موسسات و شرکتهای حمل و نقل گناباد افزود: با وجود مسائل و مشکلات متعدد، وجود بوروکراسی اداری نیز بر دامنه این تنگناها افزوده است.

وی با بیان اینکه رانندگان و فعالان صنعت حمل و نقل بار در گناباد به دلیل مشکلات متعدد مجبور شده‌اند به سایر مشاغلی که تخصصی در آن ندارند روی آورند ادامه داد: تا سه سال پیش چهار هزار دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل بار این شهرستان فعالیت داشت اما هم اکنون هزار و ۸۰۰ دستگاه در این بخش فعال است.

میر گفت: بسیاری از مالکان و رانندگان ناوگان حمل و نقل بار در گناباد مجبور به فروش خودروهای خود و سرمایه گذاری در بورس شدند که به علت نداشتن تخصص کافی و نوسانات بازار بورس، سرمایه های خود را که تنها محل برای امرار معاش آنان بود از دست دادند.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=2101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت