• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

اسلام قلعه مهمترین راه‌ ارتباطی ایران و افغانستان است

  • کد خبر : 1486
  • 16 تیر 1400 - 15:42
اسلام قلعه مهمترین راه‌ ارتباطی ایران و افغانستان است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده بین المللی دوغارون - اسلام قلعه یکی از مهمترین راههای ارتباطی بین ایران و افغانستان به شمار می رود که ساخت و بهسازی آن ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

داریوش امانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی افزود: برای این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که می تواند نقش موثری در سرعت بخشیدن به تردد ناوگان حمل و نقل بین المللی ایران و افغانستان داشته باشد.

وی ادامه داد: این پروژه از پارسال آغاز شده و هماهنگی با کشور افغانستان و دستگاه های مستقر در مرز دوغارون از مشکلاتی بودند که برطرف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختلاف مرزی میان ایران و افغانستان از اجرای طرح جامع پایانه مرزی جلوگیری می کرد که با حل این اختلاف، این طرح نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که بر مبادلات تجاری و فرهنگی با همسایگان تاکید داشتند افزود: این امر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و تلاش می شود از ظرفیت های کشورهای همسایه استفاده شود تا آسیب پذیری کشور کاهش یابد.

امانی ادامه داد: در شرایط تحریم های یک جانبه آمریکا، مرزهای کشور به مسایل اقتصادی و تجاری کشور کمک کردند و در صدد هستیم پایانه های مرزی را فعال کنیم.

وی گفت: ایران با کشور پاکستان نیز مدتها از طریق مرز میرجاوه ارتباط داشت که طی ۶ ماه گذشته دو مرز ریمدان و پیشین هم به آن افزوده شدند و قرار است چهارمین پایانه مرزی هم در ناحیه جنوبی استان سیستان و بلوچستان افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با دستور رییس جمهوری مدیریت واحد پایانه های مرزی به سازمان راهداری واگذار شده تا امور پایانه‌های مرزی کشور سامان یابد.

وی ادامه داد: از آنجایی که فعالیت در مرزها ۲۴ ساعته می باشد اگر اختلافی بین نهادهای مستقر در مرز ایجاد شود نیاز است که یک سازمان مدیریتی پاسخگو باشد.

امانی گفت: آیین نامه این دستگاه مدیریتی هم برای مشخص شدن حوزه کاری در حال تصویب است.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=1486
  • نویسنده : یساقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : ضامن خراسان رضوی
  • 275 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت