• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

کاهش دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده خراسان رضوی به ۱۷۰۰۰ نفر

  • کد خبر : 1273
  • 30 خرداد 1400 - 14:35
کاهش دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده خراسان رضوی به ۱۷۰۰۰ نفر
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده ما در ابتدای سال تحصیلی گذشته ۴۰ هزار نفر بود، گفت: طی سال ۲۳ هزار دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند و آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده ما در پایان سال تحصیلی به ۱۷ هزار کاهش یافته است.

قاسمعلی خدابنده در خصوص ترک تحصیل دانش‌آموزان خراسان رضوی اظهار کرد: دو نوع ترک تحصیل وجود دارد؛ یکی ترک تحصیل پنهان و دیگری ترک تحصل آشکار است. دانش‌آموزانی که بر اساس سامانه‌های موجود در شروع سال تحصیلی در کلاس حضور پیدا نکردند حدود ۴۰ هزار نفر بودند. در یک طرحی که آبان و آذر سال گذشته اجرا کردیم، توانستیم حدود ۲۳ هزار نفر از دانش‌آموزان ترک تحصیل‌کرده را شناسایی کرده و به کلاس درس برگردانیم که در پایان سال تحصیلی تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده به ۱۷ هزار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در ترک تحصیل آشکار، دانش‌آموزان به دلیل مسائل مالی و شرایط کرونایی یا مهاجرت که خیلی از پدر و مادرها شغلشان را از دست دادند و مسیر زندگی این دانش‌آموزان تغییر یافته، از تحصیل دست کشیده‌اند. ترک تحصیل پنهان شامل دانش‌آموزانی می‌شود که اسامی‌شان در کلاس درس بوده ولی این دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی حضور نداشتند. ترک تحصیل پنهان به دلیل نداشتن گوشی و تبلت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: در قالب کارگروهی تحت عنوان «جذب بازماندگان از تحصیل» طرحی را در خصوص دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده اجرا کردیم که به ادارات، مدیران و معاونین مدارس اطلاع‌رسانی شده بود و توانستیم اطلاعاتی را از مکان‌های گوناگون جمع‌آوری کنیم. دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده شناسایی شدند و ۲۳هزار نفر از آنان به تحصیل بازگشتند.

خدابنده در خصوص رتبه استان در ترک تحصیل دانش‌آموزان بیان کرد: آمار دقیقی در این خصوص نداریم. ترک تحصیلی که ما می‌گوییم بر این اساس است که وزارت آموزش‌وپرورش آمار را از ثبت احوال می‌گیرد و بین استان‌ها بر اساس کد ملی توزیع می‌کند. ثبت احوال، لیستی از افراد در سن دانش‌آموزی که در سامانه‌ها ثبت‌نام نکردند و حضور ندارند را اعلام می‌کند که آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان بر این اساس اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از این دانش‌آموزان ممکن است به دلیل مهاجرت‌های زیادی که انجام می‌شود در مکان دیگری درحال تحصیل باشند. در خراسان رضوی یک مکان دیگری که وجود دارد، حوزه‌های علمیه است. ممکن است دانش‌آموزانی که در مقطع متوسطه هستند از سوم راهنمایی به بعد وارد حوزه‌های علمیه شوند. یک بحث دیگری هم که وجود دارد تحصیل در مساجد است که بعضی از دانش‌آموزان ممکن است تحت عنوان «مدرسه در مسجد» به تحصیل بپردازند. ما از این دانش‌آموزان آماری نداریم که کجا هستند. به طور خالص، ۱۷هزار نفر از دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی در استان ترک تحصیل کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=1273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت