• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
7
گزارش ضامن خراسان از حال و روز حفاری ها در مشهد

مشهد؛ شهرحفاری های بی پایان

  • کد خبر : 324
  • 13 آبان 1399 - 22:20
مشهد؛ شهرحفاری های بی پایان

مشهد؛ شهرحفاری های بی پایان

خبرنگار: محمد باقر عطاریانی
مشهد این کلان شهر پر مدعا، با یک باران شدید زیر آب فرو می رود. این شهر بزرگ با جمعیت میلیونی آن با یک حفاری ساده در بلوار وخیابان ها، با ترافیک سنگین و عذاب آور خودرو ها روبرو می شود.
این روزها باور کنیم که مشهد بزرگ از نظر حفاری در خیابان ها و معابر، حال و روز خوشی ندارد. کمتر خیابانی دستخوش کنده کاری و حفاری است و متاسفانه وضعیت موجود صدای شهروندان را درآورده است.
طرح ویژه خطوط اتوبوس رانی
بلوار فردوسی به عنوان یکی از پر تردد ترین خیابان های شهر مشهد، در این ایام به دلیل اجرای طرح ویژه خط اتوبوسرانی متاسفانه به جز ترافیک سنگین خودروها، هیچ حاصل دیگری نداشته است.طرحی که علاوه بر باریک کردن عرض بلوار هیچ تاثیری در کاهش ترافیک ندارد ضمن اینکه وضعیت موجود نیز گلایه مردم را به دنبال داشته است. تقی زاده از اهالی منطقه به خبرنگاران ضامن خراسان گفت : چرا حفاری و اجرای این طرح این قدر زمان بر است؟ چرا در اجرای طرح های خود به ویژه در حفاری ها سرعت عمل ندارد؟ شهر مشهد هر روز پذیرای زائران و مسافران است و وضعیت موجود، زیبنده شهر ما نیست.
در خیابان توحید و حدفاصل میدان توحید تا چهارراه فرامرز عباسی قرار است طرح ویژه خطوط اتوبوسرانی اجرا شود اما می بینیم که عملیات این طرح، بسیار طولانی شده و اگر روزی شاهد باشیم که ببینند این طرح جوابگو نیست متاسفانه همه چیز را به هم می زنند و به شکل اولیه باز می گردانند. نظیر آن را در خیابان توحید دیدیم که ابتدا کلی حفاری و نرده نصب کردند و سپس نرده ها را جمع کردند و جدول در وسط خیابان گذاشتند و حالا هم دارند خط ویژه ایجاد میکنند. چرا به کار مطالعاتی و کارشناسی توجه نمی شود؟
امان از حفاری روان آب ها
یکی دیگر از معضلات امروز شهرمان، ایجاد حفاری برای کانال های آب و باران های شدید است. مشهد با یک باران شدید متاسفانه در آب فرو می رود و نیازمند شبکه ای مناسب برای روان آب ها می باشد. اما می بینیم که شهرمان و در هر خیابانی از آن مشغول حفاری هستند و متاسفانه سرعت عمل لازم وجود ندارد.
یکی از ساکنان محدوده بلوار سازمان آب به ضامن خراسان گفت: در خیابان های این منطقه مشغول حفاری هستند و وضعیت به گونه ای است که نمی توانند خودروها را به داخل پارکینگ مجتمع ها منتقل کنند ضمن اینکه ترافیک هم ایجاد شده است. البته برخی پیمانکاران، شبانه روزی کار می کنند اما باز هم سرعت عمل لازم را ندارد و وضعیت موجود، عذاب آور است. می گفت: این حجم از حفاری در بسیاری از شهرهای جهان وجود دارد اما آن ها با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز و حتی با فعالیت های شبانه سعی می کنند مردم با کمترین چالش و مشکل رو به رو شوند اما در شهرما کسی به این موضوع توجه ندارد.
چه باید کرد؟
اینکه در مشهد پروژه های عمرانی اجرا نشود، حرف گزافی است اما مهم این است که چنین پروژه هایی چگونه اجرا شود.
مشهد شهر خودروها، شهر کمبود پارکینگ، شهر پر تردد و شهر ترافیک است و این درحالی است که هر روز زائران و مسافران بی شماری وارد مشهد می شوند و باید بپذیریم که وضع موجود، زیبنده نیست.
سپردن کار به شرکت های باتجربه همراه با تجهیزات و امکانات مناسب، حداکثر استفاده از زمان، بهره برداری از تجارب شهرداری های کلان شهرهای کشور دراین خصوص هماهنگی شهرداری با شرکت های خدماتی نظیر آبفا ، برق، مخابرات و گاز و در نهایت توجه به رضایت مندی شهروندان را نباید فراموش کرد.
به هر حال به زودی ایام عید نوروز فرا می رسد و با همین وضع نمیتوان به استقبال زائران و مسافران نوروزی رفت!

 

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=324
  • نویسنده : محمد باقر عطارياني
  • ارسال توسط :
  • منبع : هفته نامه شماره 15 ضامن خراسان- گزارش
  • 386 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت