• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

انتخابات راهی برای جبران نواقص و اشتباهات گذشته است

  • کد خبر : 8045
  • 03 اسفند 1402 - 23:50
انتخابات راهی برای جبران نواقص و اشتباهات گذشته است
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: ملت فهمیدند چگونه پیش بروند، اما اگر در جایی دچار کاستی و نقصی شوند، انتخابات کمک می‌کند که این نقص برطرف شود.

سعید جلیلی امروز ۳ اسفندماه در همایش مردمی امتداد انتخاب و رونمایی از کتاب “فهم زمانه” در خصوص زندگی شهید عبدالحمید دیالمه به نویسندگی یعقوب توکلی که در مجتمع دکتر علی شریعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یک سوال بسیار مهمی که نه‌تنها در عرصه بررسی تاریخ ایران، بلکه تاریخ اسلام و به ویژه تاریخ معاصر مطرح می‌شود، این است که مشابه حرکت انقلاب اسلامی حرکت‌هایی اسلام‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و استقلال‌خواهانه با شدت و ضعف بیشتر و کمتر در مقاطعی از تاریخ صورت گرفت، اما چرا فرجام مناسب را پیدا نکرد؟

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انتخاب بزرگ بود، عنوان کرد: بارها ملت ما در دوره معاصر از مشروطه به بعد این مسیر را آغاز کردند و ناکامی‌هایی داشتند، اما به لطف خدا انقلاب اسلامی آن فرجام را پیدا نکرد، بلکه امروز با افتخار چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و دشمنان ما امروز به صراحت بیان می‌کنند که جمهوری اسلامی این موفقیت‌ها را داشته، مقاومت و پیشرفت کرده و تکثیر و الهام‌بخش شده است.

جلیلی افزود: وقتی این موفقیت‌ها را بررسی می‌کنیم، در مقاطع مختلفی از انقلاب دشمنی‌های بسیاری زیادی را می‌بینیم که قابل کتمان نیست و هرکدام در بالاترین سطح خود صورت گرفته است. پس چرا انقلاب اسلامی علی‌رغم همه این فشارها توانسته موفق شود؟ مقطعی از انقلاب که جای تعمل و تحقیق بیشتر دارد، اما ما این مقطع از انقلاب را کمتر مورد توجه قرار دادیم، سال‌های ۵۸ تا ۶۰ است که دو سال جنگ نرم تمام‌عیار با انقلاب اسلامی بود. دشمن در برابر یک انتخاب بزرگ یعنی انقلاب اسلامی و اجابت دعوت خدا و پیامبر تمام توان خود را به کار گرفت.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این انتخاب اگرچه بزرگ و سترگ بود، اما برای اولین بار نبود. پس چرا این انتخاب اینگونه تداوم پیدا کرد؟ اگر انقلاب اسلامی انتخاب بزرگی بوده، لازمه این انتخاب، حرکت است. این بسیار مهم است که فرد حرکت و هدف را مبنای عمل خود در انتخاب قرار دهد. کسانی بودند که انتخاب می‌کردند، اما می‌نشستند. چه زمانی می‌توان از نشستن خارج شد و حرکت کرد؟ فرق مجاهدان با قائدین چیست؟ یکی از تفاوت‌ها این است که حرکت درست باشد. اگر انتخاب غلط کرده و حرکت کنید، باز هم جوابی نخواهید گرفت.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=8045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت