• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

ماندگاری زائر در مشهد با ایجاد خلاقیت‌های نوآورانه

  • کد خبر : 7292
  • 09 آبان 1402 - 23:47
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: باید ایده‌های جدید و خلاقیت‌های نوآورانه را به گونه‌ای مهیا کنیم تا ماندگاری زائر و تعدد سفر را به مشهد افزایش دهیم و آن‌ها را به داشته‌ها و ظرفیت‌های خود آگاه‌تر کنیم.

امیر رمضانی در خصوص رویداد خلاقانه بازاریابی و تبلیغات گسترده، اظهار کرد: شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد به عنوان یکی از اهداف خاص خود قصد دارد با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که شهرداری مشهد در اختیار دارد خدماتی را برای زائران و گردشگران احصاء کرده و سپس برای افرادی که می‌توانند در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری به این ظرفیت‌ها کمک کنند، زمینه توسعه زیرساختی و بهره‌برداری آن‌ها را تسهیل و مجدد آن‌ها را احیا کند تا به خدمت تمامی زائران نیز درآید.

وی افزود: هدف از کمپین خلاقیت، بازاریابی نقاطی است که در این حوزه وجود دارد، شاید حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارند که باید از ظرفیت‌های افراد نخبه و دارای تجربه و تخصص استفاده کنیم تا در این حوزه به عنوان یک فکر نو و خلاقانه بتوانند رویکردهای ما را براساس داشته‌هایی که در اختیار داریم در مباحث سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی جلو ببرند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد تصریح کرد: این کمپین به ما کمک می‌کند تا ایده‌های جدید و خلاقیت‌های نوآورانه را به گونه‌ای مهیا کنیم تا ماندگاری زائر و تعدد سفر را به مشهد افزایش دهیم و آن‌ها را به داشته‌ها و ظرفیت‌های خود آگاه‌تر کنیم.

وی در خصوص اینکه این رویداد تاکنون چه مراحلی را طی کرده است، عنوان کرد: اولین رویدادی که ما در این حوزه برگزار کردیم انتخاب دو بوستان طبیعی و موضوعی است که یکی از آن‌ها «منطقه نمونه ملی گردشگری» دارای ظرفیت بالای طبیعت، زیست‌محیطی و تاریخی است. بوستان دیگر نیز «باغ مشهد» نام دارد که در آن بسترهایی آماده شده و ما از افراد مختلف درخواست کردیم تا در حوزه خلاقیت و بازاریابی ایده‌هایی را در این خصوص ارائه دهند.

رمضانی بیان کرد: در مرحله ابتدایی ۲۰۰ ایده به ما ارائه شده که بین آن‌ها داوری انجام شده است. علیرضا یونچی به عنوان یکی از داورهای این کمپین کمک‌هایی را به ما ارائه و آیتم‌ها و معیارهایی را در خصوص تبلیغات بازرگانی به ما اعلام کردند که توانستیم به ۴۷ مورد دست پیدا کنیم. در نهایت به ۳ ایده خلاقانه دست پیدا کردیم که معیارهای اصلی ما را مشخص کردند و ما توانستیم این ایده‌ها را به سمت اجرایی کردن پیش ببریم.

وی اضافه کرد: اما علاقه داریم شهروندان در حوزه ایده‌های شهری از محله‌ها و مکان‌هایی در مشهد که تاکنون شناسانده نشدند و یا دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند، ایده‌های خود را به ما منتقل کنند تا این ایده‌ها با نام خود آن‌ها به ثبت برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع ما روی بحث تبلیغات و نوع بازاریابی در این دو بوستان ذکر شده بود، بسیاری از این ایده‌پردازان با واژه بازاریابی و تبلیغات آگاهی نداشتند و یا برخی از زیرساخت‌ها در حوزه فناورانه هنوز کامل و شناخته شده نیست؛ ما در بازاریابی به سمت‌وسویی رفتیم که علاوه بر بحث‌های تبلیغات بصری به سمت گردشگری ذهنی، تصویری، گردشگری و روایت‌گری نیز گام برداریم.

رمضانی ادامه داد: امیدوارم در بحث‌ مستندسازی‌هایی که در آینده خواهیم داشت و آن هم برگرفته از این ایده‌هاست، بتوانیم فضایی را مهیا کنیم تا به سمت‌وسوی مستندسازی فیزیکی و یا حضوری برویم تا این جاذبه‌ها را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=7292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت