• امروز : چهارشنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۲
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1445
  • برابر با : Wednesday - 27 September - 2023
0

نیروی انسانی ما باید بتواند به همه‌گروه‌های معلولیتی خدمات دهد

  • کد خبر : 6825
  • 20 مرداد 1402 - 20:35
نیروی انسانی ما باید بتواند به همه‌گروه‌های معلولیتی خدمات دهد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به اینکه مدارس استثنایی ما در سطح کشور محدود است، اگر بخواهیم نیروی انسانی استخدام‌ کنیم باید بتواند به همه‌گروه‌های معلولیتی خدمات دهد.

دکتر حمید طریفی حسینی طی نشستی با خبرنگاران که در مجتمع آموزشی، فرهنگی و توانبخشی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به روز خبرنگار عنوان کرد: کارکرد رسانه در آموزش وپرورش فقط اطلاع‌رسانی نیست. ما در فرایند تعلیم و تربیت آموزش و پرورش ۴ رکن حاکمیت، خانواده، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه را داریم. رسانه رکن تربیتی آموزش و پرورش است. همانقدر که ما به عنوان نماینده حاکمیت در وزارت آموزش و پرورش در فرایندهای تربیتی نقش داریم رسانه نیز نقش دارد. ما خبرنگاران را در جایگاه همکاران خود در نظر می‌گیریم تا به اهداف تربیتی مد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر بسته سیاستی جامعی تحت عنوان سیاست‌های کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان، اضافه کرد: این‌مصوبه به وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده است و باعث شد تا تحولی اساسی در دانشگاه فرهنگیان شکل بگیرد.
وی ادامه داد: ما از سال آینده در آزمون سراسری که برگزار می‌شود، تربیت معلم را به صورت اختصاصی خواهیم داشت. در کنار آن نیز یک نظام اختصاصی سنجش و پذیرش دانشجو معلم طرح‌ریزی شده است که با سازوکاری متفاوت از همان ابتدا فرایند جذب را داشته باشیم. این کار نیازمند توسعه زیرساخت دانشگاه فرهنگیان بوده که در همین راستا بخش زیادی از زیرساخت‌های راکد در سطح کشور به دانشگاه فرهنگیان داده شد و شرایط جذب اعضای هیئت علمی مورد نیاز این دانشگاه‌ها فراهم شد.

معاون وزیر آموزش پرورش اضافه کرد: مجوز جذب ۱۰۰۰ دکتر معلم برای دانشگاه فرهنگیان گرفته شده است که در حال حاضر در سازوکار اجرای این مصوبه هستند. علاوه بر آن قرار است حدود ۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی دیگر نیز گرفته شود.
طریفی حسینی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش‌آموزان در آموزش وپرورش، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۱۱درصد کلاس‌های با تراکم بیشتر از ۴۰ دانش‌آموز داشتیم که این تراکم کلاسی در مدارس را کاهش دادیم. حدود ۲۰مدرسه سمپاد جدید راه‌اندازی شد که در کنار آن رشد حدود ۶درصد دانش‌آموزهای عشایر و ۳درصد رشد دانش‌آموزان استثنایی را به خصوص پس از شرایط کرونا داشتیم. در دوره ابتدایی حدود ۱درصد افزایش پوشش تحصیلی را داشتیم که این مقدار در دوره ابتدایی بسیار معنادار است.

وی در رابطه با وضعیت بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی، اظهار کرد: ما در سال گذشته توانستیم حدود ۴۰هزار بازمانده از تحصیل را در دوره ابتدایی به چرخه آموزش بازگردانیم. همچنین حدود ۲۷هزار بی‌سواد مطلق و ۱۹هزار نوسواد را نیز در حوزه سوادآموزی جذب کرده‌ایم.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور افزود: با توجه به اینکه در ۹ سال گذشته ۱۳درصد افت دانش‌آموزان در رشته ریاضی داشتیم و تقریبا یک دهه بود که تعداد دانش‌آموزان ما در حوزه علوم‌ پایه ریاضی روندی کاهشی داشتند، با ایجاد شرایطی توانستیم این روند را برعکس کنیم و حدود ۱.۹۲ درصد دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی نیز افزایش پیدا کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://zamenkhorasan.ir/?p=6825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.