• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

ابلاغ برنامه‌های دهه ولایت به مساجد خراسان رضوی در قالب طرح «باب‌الله»

  • کد خبر : 6580
  • 06 تیر 1402 - 18:52
ابلاغ برنامه‌های دهه ولایت به مساجد خراسان رضوی در قالب طرح «باب‌الله»
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: طرحی تحت عنوان «باب‌الله» در نیمه خردادماه به مساجد استان‌های خراسان ابلاغ شد که بر اساس این طرح بناست برنامه‌های مختلفی در دهه امامت و ولایت اجرا شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرحسین احمدنیا با اشاره به برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در ایام دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در شهر مشهد بیش از ۲۰۰ مسجد محوری وجود دارد که عمده برنامه‌های مورد نظر را اجرا می‌کنند و در هر یک از شهرستان‌های استان نیز حداقل یک مسجد محوری برای اجرای این برنامه‌ها وجود دارد که فضای شادی را در سطح محله و شهرستان ایجاد خواهد کرد، البته در کنار این مساجد محوری، مساجد دیگر در سطح شهر نیز هر یک با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند برنامه‌هایی را به مناسبت این اعیاد برگزار می‌کنند.

وی بیان کرد: طرحی تحت عنوان «باب‌الله» در نیمه خردادماه به مساجد استان‌های خراسان ابلاغ شد که بر اساس این طرح بناست برنامه‌های مختلفی در دهه امامت و ولایت اجرا شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: یکی از برنامه‌هایی که ویژه عید قربان به صورت متمرکز در مشهد اجرا خواهد شد، برنامه «ضیافت رضوان» است که بر اساس این طرح، مساجد مشهد از روز عید قربان به مدت ۴ روز میزبان بیش از ۷۰۰ زائر اولی از ۸ استان سراسر کشور خواهند بود.

احمدنیا اضافه کرد: بر اساس این طرح افرادی که بیش از ۴۰ سال است به مشهد مشرف نشده‌اند و زیارت اولی هستند به مشهد خواهند آمد، همچنین ذبح ۵۰۰۰ رأس گوسفند نیز ۲ برنامه محوری برای این روز خواهد بود.

وی اظهار کرد: روزشمار غدیر هم یکی دیگر از برنامه‌های این ایام است که بر اساس این طرح ائمه جماعات در بین و یا پس از نمازها در خصوص جایگاه والای غدیر و امام علی(ع) در مساجد صحبت می‌کنند تا مردم عزیز برای دهه امامت و ولایت آماده شوند.

وی خاطرنشان کرد: فضاآرایی مساجد به ویژه فضای خارج از مساجد و محلات نیز بسیار مورد تاکید ماست تا در این ایام مورد توجه قرار گیرد، به گونه‌ای که سال گذشته در مشهد تنها ۳۰۰ مسجد فضاآرایی خیابان‌ها و محلات را بر عهده داشتند که امسال نیز سعی داریم این برنامه را ادامه دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: جشنواره خیابانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امسال انجام خواهد شد. در همین راستا یکی از برنامه‌های محوری مشهد در بلوار رسالت خواهد بود که تشکل‌های مختلف مردمی از جمله مساجد و هیات‌ها، برنامه خوب و جشن بسیار بزرگی را در این خیابان برگزار خواهند کرد.

احمدنیا بیان کرد: ایستگاه‌های نشاط علوی نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که توسط مساجد اجرا خواهد شد، در همین راستا تاکید داشتیم گروه‌های سرود مسجدی و نمایش‌هایی در نقاط پر تردد سطح شهر توسط هنرمندان مسجدی اجرا شود. برنامه «با کاروان غدیر» یکی دیگر از برنامه‌های این ایام است که نقالی و نقشه‌خوانی واقعه غدیر ویژه نوجوانان و جوانان خواهد بود.

وی اظهار کرد: در همین راستا آموزش‌های لازم که مساجد می‌توانند آن را ارائه کنند در سامانه مسجدنای امور مساجد خراسان منتشر و در دسترس مساجد قرار داده شده و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز ۷۰ مبلغ به صورت ویژه برای برنامه «با کاروان غدیر» تربیت شده‌اند و اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، اجرای مسابقات معارف غدیر ویژه نوجوانان و جوانان را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و افزود: همچنین منبرک (صحبت‌های کوتاه) عید غدیر که به بیان مستحبات و احکام غدیر می‌پردازد از جمله برنامه‌هایی است که به صورت ویژه و تبیینی با تاکید بر مبانی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم، ارتباط تمدن نوین اسلامی و غدیر و واقعه غدیر ارائه خواهد شد که محتوای این طرح نیز در سامانه مسجدنا بارگزاری شده و ائمه جماعات می‌توانند از این ویژه‌نامه استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=6580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت