• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

شناسایی ۵۸۴ کودک کار و خیابان در خراسان رضوی طی سال گذشته

  • کد خبر : 6527
  • 29 خرداد 1402 - 20:22
شناسایی ۵۸۴ کودک کار و خیابان در خراسان رضوی طی سال گذشته
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۵۸۴ کودک کار و خیابان در سال ۱۴۰۱ شناسایی شدند که ۴۰ درصد آنان از خدمات شبانه‌روزی و ۶۰ درصد از خدمات روزانه بهره‌مند می‌شدند و در مجموع بیش از ۱۴ هزار خدمت دریافت کردند.

مسعود فیروزی امروز، ۲۹ خرداد ماه، در نشستی با عنوان سیاست‌گذاری در مواجهه با کودکان کار و خیابان در شهر که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند کوه یخ است که بخشی از آن بیرون آب قرار دارد که آن را می‌بینیم و به آن می‌پردازیم اما از بخش بزرگتری که زیر آب قرار گرفته، غافل می‌شویم.

وی بیان کرد: صرف نظر از اینکه‌ کودکان کار و خیابان ممکن است جامعه را دچار آسیب‌هایی کنند ولی این موضوع به قدری مهم است که هر حاکمیتی عزم خود را برای مدیریت آن جزم می‌کند. باید توجه کرد که کودک کار و خیابان، کودک نمی‌ماند بلکه بزرگ می‌شود. همچنین زمینه گسست کودک از خانواده وجود دارد.

فیروزی با بیان اینکه در جهان بیش از ۱۶۰ میلیون کودک کار و خیابان زندگی می‌کنند، عنوان کرد: کودکان کار و خیابان‌ بخش زیادی از زندگی خود را در خیابان‌ها سپری می‌کنند. با توجه به اینکه در مشهد بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد کودکان کار اتباع هستند، بسیاری از اتباع به همین دلیل و به اعتبار کار کودک مهاجرت می‌کنند تا کودکان مخارج زندگی آن‌ها را تامین کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۳ دستگاه در سامان‌دهی کودک کار و خیابان مسئول هستند اما هر کس از زاویه خود به موضوع نگاه می‌کند؛ بنابراین گاهی کار یک فرد برای گروه دیگر تزاحم ایجاد می‌کند. در این میان سازمان بهزیستی کف میدان است و به عنوان یک هماهنگ‌کننده مسئولیت سامان‌دهی را بر عهده دارد اما اداره‌کل اتباع، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان هلال احمر، شهرداری، دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت، بیمه‌ها، کمیته امداد و دادسراها نیز وظایفی را در این زمینه به دوش می‌کشند.

وی افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی درگیر موضوع شده و با توجه به دستورالعمل و قوانین بالادستی تلاش خود را در این زمینه می‌کند.

فیروزی ادامه داد: درست است که آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مربوط به سال ۸۴ است اما می‌تواند برای برون‌رفت از مشکلات مورد استفاده قرار گیرد. در کنار این موضوع اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، اجرای برنامه اقدام و عمل و ارائه خدمات اقامتی و سرپایی به کودکان کار و خیابان از جمله سیاست‌های سازمان بهزیستی است.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=6527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت