• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

منابع درستی برای طرح دارویار تعریف نشده است/مشکلات تولید اصلی‌ترین مسئله در بحث کمبود دارو بوده است

  • کد خبر : 6304
  • 17 اردیبهشت 1402 - 20:14
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: منابع درستی برای طرح دارویار تعریف نشده و با گذشت چند ماه از اجرای طرح مذکور می‌بینیم که مشکلات زیادی با سازمان بیمه‌گر به‌وجود آمده است.

سید‌علی جعفری‌نژاد در نشستی خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار دارویی کشور و استان باید بگوییم که در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کمبود دارو است و از تولیدکننده گرفته تا توزیع‌کننده و داروخانه‌ها همه با این مشکل روبه رو هستند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون با مشکل کمبود دارویی مواجه هستیم به‌ویژه داروهای اساسی و بیماران خاص، بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود امسال مشکلات بیشتری را نسبت به سال گذشته در زمینه کمبود دارو خواهیم داشت و در حالی از رشد تولید به عنوان مهمترین برنامه امسال سخن می‌گوییم که مشکلات تولید اصلی‌ترین مسئله در بحث کمبود دارو بوده است.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از مشکلات تولید افزایش ارز از ۲۸ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان است که باید این موضوع به نحوی در کشور مدیریت شود.
جعفری‌نژاد با ذکر این نکته که یکی از مشکلات و چالش‌های دیگر کمبود دارو، بحث نقدینگی برای تهیه مواد اولیه و تبدیل آن به ارز است که این موضوع مشکلات این حوزه را دو چندان می‌کند، تاکید کرد: ما از یک طرف با افزایش قیمت ارز و از طرفی دیگر با کمبود نقدینگی مواجه هستیم، دانشگاه‌های علوم پزشکی ۶ شهرستان خراسان رضوی از شرکت‌های پخش دارو مایحتاج دارویی خود را دریافت می‌کنند، ضمن اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های پخش دارو بدهی داریم که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات تولید دارو بسیاری از تولیدکننده‌های داخلی ترجیح دادند به سراغ مکمل‌ها بروند، یعنی به داروخانه که مراجعه می‌کنیم بیشتر مکمل‌ها در کنار داروها وجود دارند در صورتی که در گذشته چنین چیزی نبوده است.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما ارز را به دارو می‌دهیم، اما با محدودیت‌های قیمت‌گذاری در دارو با مخالفت بیمه روبه رو هستیم، گفت: سرمایه در گردش داروها زیادشده و داروخانه‌ها مشکل اقتصادی دارند.
جعفری‌نژاد تصریح کرد: ۵۴ درصد گردش مالی داروخانه‌ها مربوط به بخش دولتی است، در حالی که ۹۳ درصد داروخانه‌ها خصوصی هستند و مشکل کمبود در بعضی داروها توزیع نادرست است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد داروخانه‌های مشهد تنها هزینه‌های خودشان را در می‌آورند و سودی برایشان نمی‌ماند، بیان کرد: مشهد از جمله شهرهایی است که بیشترین داروخانه را دارد، ۷۶۷ داروخانه شهری و روستایی، ۱۵۷ داروخانه شهرستانی و ۱۲۰ داروخانه شبانه‌روزی در خراسان رضوی وجود دارد.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی افزود: همچنین موضوع بسیار مهم دیگر در خصوص طرح دارویار بوده و متاسفانه باید بگوییم که منابع درستی برای این طرح تعریف نشده و با گذشت چند ماه از اجرای طرح مذکور می‌بینیم که مشکلات زیادی با سازمان بیمه‌گر به‌وجود آمده است؛ بیمه تامین اجتماعی تا پایان بهمن ماه را به طور کامل پرداخت نکرد، لذا در آینده با مشکلات بیشتر در این زمینه با توجه به افزایش قیمت‌ها روبه‌رو هستیم.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=6304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت