• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

برگزاری نمایش‌ها در سطح شهر سخت ولی ایده‌ خوبی است

  • کد خبر : 5987
  • 20 اسفند 1401 - 18:54
برگزاری نمایش‌ها در سطح شهر سخت ولی ایده‌ خوبی است
داور بخش نمایش جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: برگزاری نمایش‌ها در سطح شهر سخت ولی ایده‌ خوبی است که می‌تواند به تئاتر ما، جذب تماشاگر و آشنایی مردم با تئاتر کمک کند.

رضا صابری در خصوص مراحل داوری بخش نمایش جشنواره هنرهای شهری امسال مشهد اظهار کرد: از حدود ۱۲۰ متنی که به دبیرخانه رسیده بود، ۳۰ متن انتخاب شد که از میان آن‌ها با توجه به متون، مفاهیم، شکل کار و مناسبت آن برای ایام نوروز ۱۵ متن انتخاب نهایی تیم داوران بود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده بودند، افزود: این آثار خیلی مترقی و متنوع بودند و برای خیابان، کارهای محیطی و میدانی نوشته شده بودند. غالبا سعی شده بود مقداری طنز هم در کار استفاده شود و البته طنزی آرامش بخش و دوست داشتنی. برخی نیز آثار خود را درباره آیین‌های سنتی و بومی مناطق خود نوشته بودند که تعدادی از آن‌ها انتخاب شد و قرار است در عید به اجرا بپردازند.
داور بخش نمایش جشنواره هنرهای شهری مشهد تصریح کرد: رقابتی در جشنواره وجود ندارد، بلکه گروه‌ها نمایش خود را اجرا می‌کنند و به شهرهای خود برمی‌گردند. ویژگی خوبی که امسال وجود دارد نیز این است که شهرداری بودجه مناسبی را برای گروه‌هایی که چه از مشهد و چه دیگر نقاط کشور در این رویداد شرکت می‌کنند در نظر گرفته است.

صابری ادامه داد: ظاهرا به گروه‌ها مبلغی در دو مرحله، یکی در بدو امر که می‌آیند و کار آن‌ها انتخاب می‌شود و دیگری هم برای خود اجرا پرداخت می‌شود که به نظر من رقم خوبی است. چون عموما در کارهایی که در جشنواره مشهد شرکت می‌کنند تعداد بازیگران کم و حدود پنج نفر هستند، این مبلغ مناسب است.

وی در پاسخ به اینکه چه ملاک‌هایی برای انتخاب آثار مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: هر اثر باید دارای مفهوم خوب، ارزشی و انسانی باشد؛ متون باید ناب و دست نخورده باشند و در آن خلاقیت وجود داشته باشد و ادبیات شایسته‌ای به‌ کار برده باشند و مهمتر از هرچیز شرایط را باید درنظر گرفت، زیرا به هر حال شرایط جامعه اکنون در حالتی است که باید خیلی مسائل را رعایت کرد و از آنجایی که کارها در میادین و محیط اجرا می‌شوند حتما باید کاری باشد که سخیف نباشد.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=5987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت