• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

تبدیل فرودگاه مشهد به شهر فرودگاهی در کارگروه ملی زیارت به تصویب رسیده است

  • کد خبر : 5969
  • 16 اسفند 1401 - 19:13
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های قرارگاه عملیاتی خدمات سفر گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز باید به شهر فرودگاهی تبدیل شود که در سفر دولت و کارگروه ملی زیارت به تصویب رسیده است.

یعقوبعلی نظری، شامگاه ۱۵ اسفند ماه، در جلسه با اعضای هیأت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران که در دفتر استاندار برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: زائران از مبادی ورودی استان زیر چتر خدمات و پذیرایی قرار می‌گیرند. زائران توقع دارند امکانات و خدمات لازم برای اسکان و پذیرایی آن‌ها در مشهد فراهم شود که تامین همه نیاز آن‌ها سخت و سنگین است و در این زمینه به مساعدت و کمک نیاز داریم.

وی با اشاره به اهمیت اسکان زائران ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد حضور زائران در مشهد، ما حداقل به یک میلیون تخت نیاز داریم که باید به برنامه عملیاتی تبدیل و حمل‌ونقل متناسب نیز تمهید شود.

نظری یادآور شد: کشور ما یک مزیت استثنائی و ویژه دارد که می‌توانیم از وجود امام‌رضا(ع) در ابعاد مختلف استفاده کنیم. همچنین زیارت تسهیل‌کننده بسیاری از امور است و باید امکانات فراهم شود تا مردم به مشهد سفر کنند.

وی با بیان‌ اینکه باید برای اسکان زائران چاره‌اندیشی شود، عنوان کرد: اطراف حرم مطهر رضوی دیگر پاسخگوی جمعیت زائران نیست و باید از ظرفیت اراضی در دیگر نقاط نیز استفاده شود تا زائران و مسافران با استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی در کمترین زمان بتوانند به حرم مطهر برسند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش ظرفیت حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای در دستور کار جدی است، افزود: همچنان پیگیر آزادراه حرم تا حرم هستیم تا فعال شود. فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز باید به شهر فرودگاهی تبدیل شود که در سفر دولت و کارگروه ملی زیارت به تصویب رسیده است.

نظری تصریح کرد: ساماندهی حمل‌ونقل ریلی یکی از راهکارهای افزایش ظرفیت جابجایی مسافر به مشهد است که در سال گذشته با شرکت چینی در این خصوص رایزنی‌هایی انجام شد و رئیس‌جمهور در سفر خود به این کشور تفاهم‌نامه‌های اولیه را امضا کرد.

وی عنوان کرد: با نگاهی تحولی به سرعت به این سمت می‌رویم که تمام امکانات برای حضور زائران باید فراهم باشد. همچنین باید به ساخت‌وساز و مرتفع‌سازی در اطراف حرم مطهر رضوی نگاه چند بعدی داشت و برای حفظ دید بصری این منطقه به صورت ویژه اقداماتی انجام داد

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=5969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت