• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

هنرمندان مرزنشین تایبادی حمایت می‌شوند

  • کد خبر : 5581
  • 14 دی 1401 - 20:22
هنرمندان مرزنشین تایبادی حمایت می‌شوند
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شهرستان مرزی تایباد بر حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی مرزنشین این منطقه تاکید کرد و پیرامون اختصاص کمکهای ویژه از محل صندوق اعتباری هنر به آنان قول مساعد داد.

احمد مقیمی عصر چهارشنبه پس از برگزاری نشستی با هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان تایباد در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاستهای کلان این وزارتخانه برقراری عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه منابع فرهنگی وامکانات و ظرفیتهای در اختیار این وزارتخانه برای همه نقاط کشور است.

وی هدف از سفر خود به تایباد را شناسایی ظرفیتها و توانمندیهای فرهنگی و هنری این منطقه به صورت میدانی ذکر و بیان کرد: بررسی وضعیت تجهیزات و امکانات نقاط محروم و کم برخوردار ما را در سیاستگزاریها و برنامه ریزیهای کلان در وزارتخانه کمک خواهد کرد تا بتوان برای رفع مشکلات حوزه فرهنگی و هنری این مناطق اقدام نمود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نشست امروز با اهالی فرهنگ و هنر تایباد، نظرات آنان شنیده و مقرر شد حمایتهایی که تحقق آنها زودهنگام است، از طریق صندوق اعتباری هنر پیگیری شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فروردین ماه امسال به تایباد، مصوباتی در پی داشت که حضور مشاور وی در این شهرستان به منظور پیگیری برای تسریع این مصوبات است.

جابر آفریدون افزود: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در این سفر نشستی با اهالی فرهنگ و هنر، مسوولان انجمنهای فرهنگی و هنری، موسسات و آموزشگاه های هنری و پیشکسوتان این عرصه در تایباد داشت که پس از شنیدن دغدغه های این جمع نسبت به عضویت آنان در صندوق اعتباری هنر، پیگیری بیمه پایه و بیمه تکمیلی آنان، اعطای کمکهای معیشتی و توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری آنان قول مساعد داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طرحهای ویژه ای براساس ظرفیتهای موسیقیایی و مفاخر هنری تایباد تدوین شده تا از این طریق چهره های فرهنگی و ادبی و هنری این شهرستان در سطح ملی و بین المللی مطرح شوند، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه کرد که این موضوع مکاتبه شود تا بتوان آن را عملیاتی کرد.

وی اظهار داشت: از آنجا که اعتبارات ناچیز حوزه فرهنگ و هنر تایباد پاسخگوی نیاز فعالان عرصه های فرهنگی و هنری این شهرستان نیست، مقرر شد مشاور وزیر ارشاد این مهم را از طریق کارگروه ویژه مناطق محروم و مرزی، صندوق اعتباری هنر و دفاتر مختلف مسوول در وزارتخانه پیگیری کند تا به تجهیز و تامین امکانات مجتمع های فرهنگی و هنری این شهرستان کمک شود.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=5581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت