• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

ثبات اقتصادی و حمایت از مصرف‌کنندگان مهمترین رویکرد است

  • کد خبر : 4815
  • 04 شهریور 1401 - 14:19
ثبات اقتصادی و حمایت از مصرف‌کنندگان مهمترین رویکرد است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین رویکرد این وزارتخانه افزایش ثبات اقتصادی در بخش تولید و خدمات و همچنین حمایت از مصرف‌کنندگان است.

سید رضا فاطمی امین روز جمعه در آیین افتتاح طرحهای صنعتی و کشاورزی گناباد با اشاره به اینکه مسایل بانکی بسیار مزمن و پیچیده شده است و برای رفع آن باید چند اقدام ابتکاری و مهم انجام شود، افزود: ۳۰ درصد تسهیلات بانکی مربوط به بخش صنعت و معدن و تجارت است و باید با همکاری و هم افزایی بین بخشی دست اندرکاران ذیربط و افزایش نظارتهای میدانی به گونه ای عمل کرد که این تسهیلات در مسیر خود هزینه شوند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از انحراف در هزینه کرد منابع بانکی این بخش تسهیلات واحدهای تولیدی را مستقیم به حساب فروشندگان تجهیزات مورد نیاز واریز می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای این رویکرد که از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است علاوه بر جلوگیری و کاهش انحراف در منابع بانکی بستری فراهم می کند که این منابع بیشتر در مسیر تولید هزینه شوند.

فاطمی امین اظهار داشت: حمایت از زنجیره تولید و مصرف کنندگان و خریداران کالاها از طریق پرداخت تسهیلات رویکرد مهم این وزارت خانه است، تسهیلات و منابع بانکی بخش صنعت و معدن برای افزایش اثر گذاری باید تا حد امکان از آخر زنجیره تولید پرداخت شود.

وی اضافه کرد: برای اصلاح مشکل تامین مالی واحدهای تولیدی حمایت از زنجیره تولید مورد توجه خاص قرار دارد، در این روش به جای حمایت از یک واحد تولیدی خاص، کل زنجیره تولید تأمین مالی خواهد شد و در روش مذکور تسهیلات بخش تولید بر مبنای صورتحساب به حساب فروشنده واریز می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصلاح ارز ترجیحی به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در اجرا با یک سری چالشها و مشکلاتی مواجه است، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن نتایج این طرح در جامعه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان گناباد از پتانسیلهای بسیار خوبی در زمینه های صنعتی و معدنی برخوردار است و وجود ذخائر معدنی شاخص از نقاط قوت این منطقه به شمار می رود.

فرماندار گناباد هم گفت: با توجه به ۲۰ سال معضل خشکسالی تعداد زیادی از جوانان و فعالان اقتصادی این شهرستان به سمت فعالیتهای صنعتی و معدن و تولید سوق یافتند.

رضا نصیری با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی و صنعتی و معدنی گناباد از وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم خواست که با نگاه رویکرد جهادی به عنوان خصوصیت مهم این دولت برای بهره گیری بیشتر از پتانسیلهای موجود در این منطقه نگاه ویژه ای داشته باشند.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=4815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت