• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

نشست بررسی مسایل تجارت ایران و افغانستان در مشهد برگزار می شود

  • کد خبر : 2127
  • 19 شهریور 1400 - 15:39
نشست بررسی مسایل تجارت ایران و افغانستان در مشهد برگزار می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طی نشستی در هفته آینده با حضور دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور و فعالان اقتصادی و بازرگانان حوزه افغانستان، دستگاه های ملی و استانی مشکلات و مسایل کنونی مرتبط با تجارت با آن کشور بررسی می شود.

مرتضی اشرفی پنجشنبه شب در نشست کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر افغانستان و وقفه های ایجاد شده در تجارت با این کشور به ویژه در مرز دوغارون که به سمت شرایط عادی حرکت می کند قرار است این موضوع طی نشست مزبور از سوی مدیران اقتصادی و کارشناسان و فعالان تجارت در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به روند رو به بهبود وضعیت تجارت با افغانستان در مرز دوغارون ادامه داد: در این زمینه توجه ویژه به بخش خصوصی و فعال شدن و همفکری اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان ضروری است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: رونق اقتصادی مرز اولویت اصلی خراسان رضوی است و هر یک از مدیران این حوزه باید وظیفه خود را در مرز دوغارون به نحو مطلوب انجام دهند تا کارها به نحو احسن مدیریت شود و ساماندهی شده و بیشترین صادرات و ترانزیت کالا از مرز دوغارون انجام گیرد.

اشرفی با اشاره به مشکلات موجود در مرز باجگیران و راه آهن خواف- هرات به عنوان مهمترین معضلات حوزه مرز خراسان رضوی گفت: تمام این موارد طی گزارشی مبسوط به وزارت کشور اعلام شده است.

وی همچنین بر استفاده مطلوب از ظرفیتهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس از جمله تاسیسات زیر بنایی و حمل و نقلی تاکید کرد و افزود: باید برنامه ریزی لازم و اطلاع رسانی مطللوب صورت گیرد تا ضمن جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از ظرفیتهای این منطقه غفلت نشود.

فرماندار تایباد نیز در این نشست گفت: با تلاش شبانه روزی همه دستگاه های امنیتی و مسوول در مرز دوغارون شاهد کمترین تبعات امنیتی و اقتصادی بودیم و پیش بینی ها نیز حاکی از بروز کمترین تبعات تحت تاثیر تحولات امنیتی و اقتصادی در مرز دوغارون است.

محسن سیاح افزود: با وجود بروز تغییر و تحولات در کشور افغانستان، حداقل ماندگاری و توقف ناوگان را در مرز دوغارون داشتیم و روزانه به طور میانگین ۶۵۰ تا ۷۰۰ کامیون صادراتی و ترانزیتی از دوغارون به نقاط دیگر کشور ارسال می شد، در صورتی که اگر معبر زمینی دوغارون با مشکلاتی مواجه می شد حدود سه هزار ناوگان در این مرز متوقف می ماند.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=2127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت