• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

شرایط حاد کرونا در مشهد با مشارکت مردم طی یک هفته آینده فروکش می‌کند

  • کد خبر : 1866
  • 22 مرداد 1400 - 14:25
شرایط حاد کرونا در مشهد با مشارکت مردم طی یک هفته آینده فروکش می‌کند
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر هموطنان به مشهد سفر نکنند و همشهریان نیز پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند تا یک هفته و یا ۱۰ روز آینده از شدت بیماری کووید ۱۹ در مشهد و خراسان رضوی کاسته می شود.

کتر محمد حسین بحرینی پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی سراسری افزود: اگر هم استانی های عزیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها اجتناب کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را ارتقا دهند می توان بازگشت به شرایط آرام را انتظار داشت.

وی اضافه کرد: عادی انگاری شدید مردم نسبت به ویروس کرونا و شرکت در تجمعات و دورهمی ها موجب گسترش بیش از پیش ویروس کرونا شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با اوج گرفتن پنجمین دوره اوجگیری بیماری کووید ۱۹ در کل کشور و استان خراسان رضوی، سیل عظیمی از مسافران و زائران بارگاه منور رضوی راهی مشهد مقدس شدند که این تعداد بیش از حد انتظار ما بود و این کلانشهر به طور ناگهانی با انبوه مسافران و زائران رو به رو شد.
بحرینی افزود: در این شرایط تعداد بیماران بستری غیر بومی در مشهد و انتقالی از استانهای مجاور به ویژه سیستان و بلوچستان و سایر مناطق کشور به بیش از ۳۰ درصد رسید که این امر یکی از علل افزایش ناگهانی تعداد بیماران بستری و سرپایی در این دانشگاه شده است.
وی اضافه کرد: روز گذشته ۷۲۵ بیمار جدید در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شدند و تعداد کل بستری ها به سه هزار و ۲۰۹ نفر رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد فوتی های با تست قطعی مثبت در خراسان رضوی را ۶۰ نفر در روز عنوان کرد که ۴۸ نفر از آنان مربوط به مشهد است.
بحرینی افزود: به دنبال پخش تصاویر و کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شد که برخی حقیقی و برخی نادرست بود، شخص رییس جمهوری پیگیر موضوع شدند و بر این اساس وزیر، معاونان وزارت بهداشت و جمعی از مدیران در مشهد حضور یافتند و کارهای بسیار مهمی را در دوره های کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی کردند.
وی ادامه داد: نصب دستگاه سی. تی. اسکن در بیمارستان قائم از جمله این اقدامات بود که این دستگاه از فردا برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی راه اندازی خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با حمایت استاندار خراسان رضوی و فرماندهی سپاه سه قرارگاه عملیاتی در سپاه، دانشگاه و استانداری تشکیل شد و به زودی ۴۰۰ تخت درمانی به مجموع تخت های بستری استان افزوده می شود همچنین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی در خراسان رضوی نیز با تدابیر اتخاذ شده تامین شد.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=1866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت