• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

۴۱ سال خدمت جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی قابل قدردانی است

  • کد خبر : 1632
  • 28 تیر 1400 - 14:53
۴۱ سال خدمت جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی قابل قدردانی است
رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: خدمات ۴۱ ساله دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستانی قابل قدردانی بوده و دولت ایران برای رسیدگی به امور پناهندگان خارجی همت و تلاش مناسبی داشته است.

ایوو فریسن ” روز دوشنبه در حاشیه سفر به شهرستان تایباد و بازدید از گذرگاه زمینی دوغارون افزود: تمامی نهاده‌ها و سازمانهای بین المللی در ایران به دنبال پایش وقایع و اتفاقات کشور افغانستان هستند و از بروز برخی از پیامدها در این کشور نگران هستیم.

وی ادامه داد: در طول حوادث و جنگهای داخلی افغانستان برخی کشورها و نهادهای بین المللی به ویژه ایران خدمات شایانی به مردم افغانستان کردند اما با این اتفاقات و حوادث ناگوار، کمکهای ارائه شده چندان مشکلات موجود را مرتفع نکرده و تحت الشعاع خود قرار داده است.

رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: امیدواریم که با تلاش تمامی سازمانهای جهانی، صلح و آرامش به کشور افغانستان بازگردد و دیگر شاهد وقایع و اتفاقات ناگوار در این کشور نباشیم.

فریسن افزود: نمایندگان دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل به دنبال این هستند تا با کسب تجربه در ایران گامهای مثبتی برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب به اتباع خارجی بردارند و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

وی به حمایت سایر کشورها و جوامع بین المللی در راستای کمک به اتباع خارجی اشاره و اضافه کرد: باید در یک برنامه جامع به دنبال شناسایی مشکلات اتباع خارجی باشیم تا بتوانیم به آنها خدمات ارزنده ارائه دهیم که در این ارتباط همه سازمانهای جهانی پای کار هستند.

در ادامه این بازدید مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور نیز گفت: براساس تدابیر و برنامه های تدوین شده کشوری باید تلاش شود خروج اتباع از مرزهای کشور به نحوه مطلوبی انجام گیرد.

مهدی محمودی افزود: تبادل اتباع خارجی بین کشورها یک امر طبیعی بوده است و براساس قوانین قضایی و بین المللی کشور مبدا موظف است که از تبعه خود در هر کشوری که هست پذیرا باشد و مقدمات برگشت اتباع خود را فراهم کند که تاکنون در این حوزه اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در ارتباط با اتباعی که به صورت داوطلبانه از کشور خارج می شوند حمایتهای خوبی در حال انجام است که باید این فرآیند تداوم داشته باشد که تاثیر به سزایی در کاهش اتباع خارجی داخل کشور دارد.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=1632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت