• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
تا پایان سال 1400 تمام گروه‌های هدف زیر پوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 829
  • 27 اردیبهشت 1400 - 20:25
وزیربهداشت تا پایان سال 1400 تمام گروه‌های هدف زیر پوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه واکسیناسیون گروه‌های هدف اظهار کرد: بر اساس سند ملی، علیرغم تاخیری که در واردات واکسن صورت گرفت تلاش شد که سرعت واکسیناسیون بالا برود و از روزی ۱۵۰ الی ۱۶۰ هزار مورد آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی و با کمک بسیج به روزی ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار و حتی ۵۰۰ هزار مورد هم افزایش می یابد.
دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا اوایل تیر ماه جمعیت بیماران خاص و بالای ۶۰ سال واکسینه خواهند شد و سپس سایر گروه‌ها بر اساس سند ملی تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا اواخر تابستان جمعیت انبوه‌تری زیر پوشش قرار گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه واکسن تولیدی داخلی از خرداد ماه به مجموعه واکسن ها خواهد پیوست و هر ماه یکی از تولید کنندگان داخلی به جمع تولیدی کشور اضافه می شود و بر این اساس تا پایان سال ۱۴۰۰ کل کشور زیر پوشش قرار می گیرند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از اقدامات موثر ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مدیریت هوشمندانه در فاز چهارم کرونا و تولیت آستان قدس رضوی در مدیریت مناسب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی به ویژه در شب های قدر و نماز عید سعید فطر، خاطر‌نشان کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق کشور در مدیریت موج چهارم کرونا بود.
دکتر نمکی بیان کرد: ویروس کرونای هندی در سطح کشور در حال چرخش است و در بسیاری از مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفته است و تا کنون تلاش شده است که این ویروس به‌گونه‌ای زمین گیر شود، اما همانند ویروس‌های قبلی می‌تواند ما را گرفتار خیز جدیدی نماید.
وی با ذکر این نکته که ویروس کرونای انگلیسی از مرزهای غربی وارد کشور شد اما ویروس هندی و آفریقای جنوبی می‌تواند از مرزهای جنوبی، جنوب شرقی و شرق وارد کشور شود، تأکید کرد: به همین دلیل برنامه‌ریزی از مدت‌ها قبل با کمک و همراهی مرزبانی صورت گرفته است تا اجازه ورود و خروج مسافر از این مرزها صادر نشود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان‌های شرق و جنوب شرق کشور مرزبانان سلامت کشور در کنترل و مراقبت از ورود ویروس به کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید آمادگی کامل در این استان‌ها وجود داشته باشد تا کوچکترین موارد را رصد و در صورت مشاهده خوشه‌هایی از ویروس هندی و یا آفریقایی بلافاصله نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.
دکتر نمکی بیان کرد: خراسان رضوی در آمادگی خوب و مناسبی قرار دارد و از یک تیم قبراق و چابکی در مدیریت بیماری بهره‌مند است و انتظار می‌رود در این زمینه نیز موفق عمل نماید.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت