• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خبر داد:

اقدامات گسترده مجموعه قضایی با هدف حمایت از حقوق زنان و کودکان

  • کد خبر : 46
  • 12 بهمن 1398 - 23:23
اقدامات گسترده مجموعه قضایی با هدف حمایت از حقوق زنان و کودکان
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گوشه ای از اقدامات گسترده مجموعه قضایی با هدف حمایت از حقوق زنان و کودکان را تشریح کرد.

به گزارش هفته نامه ضامن خراسان به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، نیره عابدین زاده گفت: کمیته حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی، ۱۰ سال سابقه اجرا دارد و در این مدت ۳۸۰ جلسه مستمر با حضور اعضای جلسه برگزار شده است.

عابدین زاده با اشاره به نحوه شناسایی زنان آسیب دیده گفت: بانوان آسیب دیده در محلات به صورت خود معرف و یا به طرق دیگر به این کمیته معرفی می شوند و ما در این کمیته مددکارانی از بهزیستی، کمیته امداد،  بنیاد شهید، هلال احمر و … داریم که خدمات مختلفی را به این بانوان ارائه می دهند.

وی افزود: دو مؤسسه مردم نهاد یکی “راه نوین” ویژه زنان آسیب دیده بالای ۱۸ سال و دیگری “ندای مهر”  ویژه زنان آسیب دیده زیر ۱۸ سال نیز تأسیس شده است که در راستای اهداف کمیته کمک های شایانی به ما کرده اند و بعد از توانمندسازی مخاطبین و تحت پوشش قرار گرفتن ایشان به مدت یک سال، خدمات مددکاری به صورت مستمر ادامه می یابد و تاکنون ۸۰ خانم در موسسه “راه نوین” ثبت و ترخیص شدند و مورد حمایت قرار گرفتند و۵۰ خانم هم در موسسه “ندای مهر” ثبت و ترخیص شدند و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای رسیدن به اهداف کمیته، تقویت نقش سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی درکنترل جامعه هدف، نظیر اداره کل فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل ورزش و امور جوانان، حوزه علمیه خواهران بوده است که به هر کدام از این سازمان ها وظیفه ای محول گردیده است و به عنوان مثال کاری که به حوزه علمیه واگذار شده این است که بایستی یک پیوست مذهبی تهیه کنند و در اختیار این بانوان آسیب دیده در جهت آموزش آن ها قرار دهند و کمیته امداد هم بایستی به صورت ماهیانه حمایت هایی را از آن ها انجام دهد و اداره کل ورزش و امور جوانان، کار آموزش های حرفه ای ورزشی به دختران جوان و مستعد  و علاقه مند را انجام می دهد که ۶ نفر تاکنون به این نهاد معرفی شدند. همچنین در قسمت پیشگیری های وضعی، جذب نیروهای انتظامی خانم با مدرک روانشناسی برای پیشگیری از اتفاقات و بروز  آسیب است و نه برخورد و مقابله. فلذا  آموزش های لازم هم به نیروهای پلیس امنیت اخلاقی داده شده است تا در صورت مشاهده و برخورد با این بانوان اقدامات لازم را در خصوص معرفی آن ها به مراکز مربوطه انجام دهند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین از دیگر اقدامات این کمیته را شناسایی مناطق پرآسیب سطح شهر دانست و گفت: در این کمیته با استفاده از  آمار سازمان بهزیستی، مراجع انتظامی و همچنین دادگستری استان، ۱۰ نقطه اولویت دار را شناسایی کردیم و برحسب اولویت در هر کدام از این مناطق، الگوهای آموزشی را پیاده سازی نموده و همچنین توجه به سن آسیب را مورد تمرکز قرار دادیم و طبق بررسی ها، آسیب ها معمولا در سنین زیر بیست سال ایجاد می شود و به همین دلیل ما  پیشگیری را از سنین کودکی و نوجوانی آغاز کردیم تا بتوانیم قبل از ایجاد آسیب، هزینه های بازگشت به جامعه را کاهش دهیم .

عابدین زاده همچنین با اشاره به برگزاری سلسله همایش هایی با هدف پیشگیری از کودک آزاری و حمایت از زنان در معرض آسیب نیز گفت: ما عنوان همایش را سلامت مادر و فرزند  برای آموزش های خود انتخاب کردیم تا هم عنوانی زیبا باشد و هم حساسیت برانگیز نباشد و پیشگیری از کودک آزاری  و سایر اهداف کمیته را به همین عنوان اطلاق کردیم.

وی گفت: تاکنون ۷ همایش با این عنوان برگزار شده که ۳۰۰۰ نفر مخاطب داشته است و اولویت ما مناطق حاشیه شهر مشهد بوده است و یک همایش هم ویژه خانم های کارمند با موضوع کودک آزاری با سهمیه ای که  برای هر دستگاه در نظر گرفته بودیم برگزار نموده ایم.

این مقام قضایی در ادامه گفت: بعد از برگزاری کلاس های عمومی، افرادی نیاز به آموزش بیشتر را در خود احساس می کردند و به ما مراجعه می نمودند که کلاس های تکمیلی را برای این عزیزان به صورت رایگان در نظر گرفتیم و این کلاس ها در فرهنگسراهای شهر مشهد با اساتید مورد تایید ما برگزار می گردد.

وی همچنین گفت: از یکی از مناطق هم بازدید گروهی داشتیم که از سازمان های مرتبط، یک نماینده حضور داشت و ما آسیب های منطقه را شناسایی کردیم. از اماکن دولتی مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی بازدید داشتیم  و ظرفیت ها و خدمات رایگان را شناسایی کرده و مقرر شد سه ماه تیم اورژانس اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پارک های منطقه الهیه مستقر شوند و تا اول اسفند ماه به مأموریت خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=46

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آیت الله رییسی اصلاح زیرگذر انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت