• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

جشنواره «مهروشید» به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد

  • کد خبر : 10853
  • 17 شهریور 1403 - 23:07
جشنواره «مهروشید» به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «مهروشید» به دنبال ایجاد تفاوت‌های جدید و بهبود عملکرد نسبت به دوره‌های قبلی است و اهداف خاصی را دنبال می‌کند که به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد.

محمد حسین‌زاده در حاشیه افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران «مهروشید» اظهار کرد: این جشنواره با هدف کشف استعدادهای سینمایی از ۱۰ استان مختلف شروع به فعالیت کرده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، که از میان آن‌ها ۶۷ اثر انتخاب شده و از امروز در جریان جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما در مشهد و خراسان فراهم می‌کند تا در کنار فیلم‌سازان به تماشای فیلم‌ها بپردازند و با اساتید گفت‌وگو کرده و تجربه کسب کنند. لذا امیدواریم که با همکاری مجموعه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در مشهد بتوانیم میزبان جشنواره‌ها و برنامه‌های متعددی در عرصه فرهنگی و هنری در مشهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی مشهد از این جشنواره به دلیل وجود مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و جذابیت‌های فرهنگی و معنوی این شهر برای هنرمندان و اهالی فرهنگ بوده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای با جشنواره فیلم فجر تفاوت دارد، عنوان کرد: تمرکز این جشنواره بر کشف استعدادها و ایجاد مسیر حرفه‌ای برای فیلم‌سازان است و انتظار می‌رود که علاقه‌مندان به سینما از این فرصت بهره لازم را ببرند.

وی درخصوص چرایی برگزاری این جشنواره در پردیس سینما ملل مشهد گفت: مشهد به لحاظ زیرساخت‌های سینمایی در کشور پیشرو است و پردیس سینمای ملل که در حاشیه شهر قرار دارد، فرصتی برای استفاده مردم از سینما را فراهم کرده است.

حسین‌زاده ادامه داد: این جشنواره به دنبال ایجاد تفاوت‌های جدید و بهبود عملکرد نسبت به دوره‌های قبلی است و اهداف خاصی را دنبال می‌کند که به ارتقاء سینمای منطقه کمک خواهد کرد.

گفتنی است که افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران «مهروشید» با حضور هنرمندان ۱۰ استان کشور از جمله حضور «استاد امیرحسین صفرلی، پیشکسوت عکاسی و سینما خراسان رضوی» در سینما ملل مشهد برگزار شد.

برنامه‌های این جشنواره، در روزهای یکشنبه مورخ ۱۸ شهریور ساعت ۹ الی ۱۳ اردوی عکاسی، و ساعت ۱۱ الی ۱۳ نشست تخصصی فیلم، در سینما ملل برگزار می‌شود. همچنین، دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۵ الی ۱۷ نشست تخصصی عکس با عنوان « تخیل در فتومونتاژ» با حضور استاد صمد قربان‌زاده انجام خواهد شد. همچنین در این دو روز سانس‌های ۴ تا ۹، به اکران فیلم‌های شرکت کنندگان این جشنواره اختصاص داده شده است.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=10853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت