دکتر محمد جوادی پور روز چهارشنبه در هجدهمین همایش سالیانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با عنوان “هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پسا کرونا” که به صورت مجازی و حضوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد افزود: با نگاهی به پیامدهای روان شناختی، جامعه شناختی و اقتصادی ناشی از آثار وقوع پاندمی کرونا در نظام آموزشی ایران و واکاوی و بازاندیشی هویت برنامه درسی و آموزش در عصر پساکرونا می توان از ظرفیت ها و فرصت های بیشتری برای مقابله با چالش ها و ضعف های نظام آموزشی بهره گرفت.
وی ادامه داد: در مسیر پیشرفت و توسعه علمی هر کشور، مدارس و دانشگاه ها نقش اساسی دارند و برنامه ریزی مناسب برای بهرهبرداری از ظرفیتها و استعدادها با در نظر گرفتن همه عوامل اثرگذار داخلی و خارجی به نگاه و رویکرد بلندمدت نظام آموزشی باز میگردد و هر چه ابعاد و زمینه های عوامل اثرگذار با دقت بررسی و مطالعه شود میزان کارایی نظام آموزشی در تحقق اهداف کلان جامعه افزایش می یابد.