• امروز : سه شنبه - ۱۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - جماد ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 3 December - 2024
1

خط چهارم قطارشهری مشهد ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 3567
  • 03 اسفند 1400 - 15:07
خط چهارم قطارشهری مشهد ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
شهردار مشهد گفت: برای اجرای خط چهارم قطارشهری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که تامین آن از طریق فاینانس امکان‌پذیر است.

سید عبدالله ارجائی روز سه‌شنبه در بازدید استاندار خراسان رضوی از خطوط قطار شهری مشهد افزود: تکمیل خط چهارم قطارشهری با سرمایه‌گذاری‌های شهرداری یا انتشار اوراق مشارکت که میزان آن در کشور حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است میسر نمی‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد استفاده از فاینانس به استانداری و وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.

شهردار مشهد گفت: هم اکنون بیش از یک کیلومتر از تونل خط چهارم قطارشهری حفاری شده و اولویت در خط سوم آن نیز اتصال راه آهن، پایانه امام رضا (ع) و فرودگاه مشهد به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و تکمیل شبکه ورود و خروج زائر است.

وی افزود: در صورت عمل دولت به پرداخت ۵۰ درصدی خود در احداث خطوط قطارشهری این اقدامات تا پایان سال ۱۴۰۲ به انجام می‌رسد.

ارجائی ادامه داد: براساس دستور رییس جمهوری در کارگروه زیارت، باید از محل بودجه نفت در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به شهرداری مشهد کمک شود که این موضوع باید با کمک استاندار و دولت، پیگیری و محقق شود.

وی گفت: در خط یک قطارشهری مشهد ۶۰ واگن فعال است و ۶۰ واگن جدید هم مورد نیاز است تا بعد از پایان کرونا دچار مشکل نشویم.

شهردار مشهد افزود: اگر قرار باشد خط یک قطارشهری را تا آرامستان بهشت رضا (ع) این شهر که مطالبه جدی مردم است ادامه دهیم با واگن‌های موجود چنین امکانی وجود ندارد و این امر نیازمند حمایت دولت است.

وی ادامه داد: در خط ۲ قطارشهری نیز اولویت ما تکمیل ایستگاه سلامت است، این ایستگاه با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و تکمیل خواهد شد و به تناسب افزایش مسافر، واگن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند اما این امر نیاز به تامین واگن و تعمیر و نگهداری ناوگان موجود دارد.

ارجائی به اتصال خط یک قطارشهری مشهد به گلبهار اشاره کرد و گفت: اگر قطارشهری گلبهار راه‌اندازی و به خط سوم متصل شود و نتوانیم واگن مورد نیاز را تا آن زمان تامین کنیم، مسافر گلبهار تمام واگن‌های این خط را پر می‌کند و هیچ مسافر دیگری در ایستگاه‌های بعدی امکان سوار شدن به قطارشهری را نخواهد داشت.

وی افزود: توسعه حمل‌ونقل ریلی یکی از اولویتهای مشهد برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است، با اقدامات کوتاه مدت مانند ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی می‌توان مشکل را به‌ صورت موقت حل کرد اما راه حل ریشه‌ای مشکل ترافیک و آلودگی هوا، توسعه خطوط ریلی است.

لینک کوتاه : https://zamenkhorasan.ir/?p=3567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها
آتش سوزی آیت الله رییسی انتخابات تغییر ، اقلیم ، جهادکشاورزی ثبت شاخص حرم مطهررضوی خسارت دانش بنیان توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رهبر معظم انقلاب رییس کل دادگستری خراسان رضوی زیارت، مشهد سقط جنین شماره 1 نشریه ضامن خراسان شماره 2 نشریه ضامن خراسان شماره 3 نشریه ضامن خراسان شماره 4 نشریه ضامن خراسان شماره 5 نشریه ضامن خراسان شماره 6 نشریه ضامن خراسان شماره 7 نشریه ضامن خراسان شماره 8 نشریه ضامن خراسان شماره 9 نشریه ضامن خراسان شماره 10 نشریه ضامن خراسان شماره 11 نشریه ضامن خراسان شماره 12 نشریه ضامن خراسان شماره 13 نشریه ضامن خراسان شماره 14 نشریه ضامن خراسان شماره 15 نشریه ضامن خراسان شماره 16 نشریه ضامن خراسان شماره 17 نشریه ضامن خراسان شماره 18 نشریه ضامن خراسان شماره ۲۲ ضامن خراسان شماره ۲۳ ضامن خراسان شهرداری گلمکان ضامن خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا فرودگاه گناباد فصلنامه ضامن خراسان مترو مصرف مصرف بنزین هفته نامه ضامن خراسان هواپیمایی خراسان رضوی ویزا برای افغانستانی ها گردشگری سلامت