احمد زمانیان یزدی به مناسبت با روز ملی حمل و نقل با اشاره به تولیگری حدود ۲۳ سازمان در حوزه حمل و نقل کشور، از آن به عنوان یکی از مهمترین معضلات این بخش یاد و اظهار کرد: بخش اعظمی از مشکلات حوزه حمل و نقل کشور مربوط به قوانین و مقررات دست و پاگیر است. شرکتهای حمل و نقل برای انجام امور خود بایستی با یک سازمان طرف باشند؛ این در حالی است که تعداد سازمانهای طرف حساب شرکتهای حمل و نقل بیش از ۲۰ مورد است. از سویی هر سازمان به نوبه خود بخشنامه خاصی تدوین میکند که گاهی حتی با بخشنامه و آییننامه سازمانی دیگر در تضاد است.
وی روان نبودن مرزها و توقف کامیونها در نقاط مرزی را یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل و نقل و ترانزیت کشور برشمرد و افزود: متاسفانه تردد کامیونها در اکثر مرزهای ما روان نیست و شاهد توقفهای زیادی هستیم. کامیونها برای مدت زیادی در مرزها متوقف میشوند و رانندگان از این موضوع ناراضیند چراکه این توقفها کرایههای حمل در مبدا را افزایش میدهد. کرایههای حمل کالا مدام در نوسان است و یک شرکت نمیتواند حتی برای یک ماه یک نرخ کرایه را ثابت در نظر بگیرد.